• تماس با ما: 02122531717
  • ایمیل به ما: info@tzs.ir
  • ساعت کاری: 10:00 تا 18:00

نمای کرتین وال

نمای کرتین وال

 

  نمای شیشه ای کرتین وال (ضد زلزله)

کرتین وال

نمای کرتین وال یکی از انواع نماهای مدرن با ترکیب پروفیل های آلومینیومی بعنوان استراکچر و یک متریال پوشش دهنده مانند شیشه، ورق و یا اسپندریل ساخته می شود واصطلاحا به نوعی نمای شیشه ای وسبک با استراکچر تمام آلومینیومی اطلاق میگردد.

 

نمای کرتین وال شیشه ای در انواع گوناگونی تولید میشود که میتوان به دو گروه اصلی آن یعنی سیستم یونیتایز و سیستم لامل  اشاره کرد. قابل ذکر است که در اکثر نقاط دنیا سیستم لامل را به نام سیستم استیک (Stick) میشناسند.

فیس کپ

در ادامه ما به توضیح سیستم نمای کرتین وال شیشه ای لامل یا همان سیستم استیک میپردازیم

این نوع نما بصورت صنعتی ساخته میشود و جزئیات آن طوری طراحی شده است که استراکچر تمام آلومینیومی آن در مواجه با انواع تنشهای وارده از جابجایی سازه اصلی ساختمان در زلزله، نیروی مستقیم زلزله و باد ، نشست های احتمالی و وزن خود نما کاملا منعطف عمل کرده که بخاطر همین قابلیت به آن self-support یا خود ایستا اطلاق میگردد.

 

در نمای کرتین وال شیشه ای انواع ضخامت های شیشه دوجداره از ۱۸ تا ۴۰ میلیمتر قابل نصب است. از مزیات نمای کرتین وال شیشه ای لامل می توان به عدم مشاهده هرگونه پیچ یا پرچ، عدم محدودیت انتخاب رنگ و امکان نصب بازشو مخفی و بازشو لولایی به داخل بازشو یا دوجهته اشاره نمود.

 نمای کرتین وال استیک دارای چندین نوع سیستم طراحی و اجرا میباشد : 

1- نمای شیشه ای لامل یا فیس کپ(Stick)

ساختار این نوع نما پروفیل های ضخیم و قوی آلومینیومی می باشد که بعد از آماده سازی توسط نبشی های آهنی ، که دارای شیارهای لوبیایی است مستقیما به صفحه پلیت (صفحه بولت) یا شاسی نصب ، مونتاژ (شبکه) و ریگلاژ می شوند.

شیشه ها در این نما از سمت نمای خارجی  روی شبکه ی ساخته شده از پروفیل های لامل قرار گرفته و توسط پروفیل های شیشه خور ثابت می شوند.در انتها شیشه خورها با روکوب ها پوشیده می شوند. نمای لامل با وجود پیشرفت نما ، هنوز هم در کشورهای اروپایی و آمریکایی استفاده می شود.

نمای لامل

2- کرتین وال فریم لس (U-Channel):

عبارت U-Channel درنمای فریم لس کرتین وال به دلیل استفاده از  اسپیسر U شکل جهت دوجداره نمودن شیشه های نما که ممکن است  دو یا سه جداره می باشند و امکان نصب مدول های شیشه ای به لامل های عمودی و عرضی را فراهم می نماید.بدین ترتیب که بسته اتصال نگهدارنده شیشه در داخل شیار U شکل مابین شیشه ها قرار گرفته و از طرف دیگر به دماغه لامل آلومینیومی متصل میگردد و در نهایت بر روی اتصالات چسب سیلیکون مخصوص از بیرون کشیده میشود و نمای شیشه ای بدون قاب آلومینیومی را ارایه می نماید . 

U-channel

 

لامل

ساختار این نوع نما هم مانند لامل ها پروفیل های ضخیم و قوی آلومینیومی می باشد که بعد از آماده سازی توسط نبشی های آهنی ، که دارای شیارهای لوبیایی است مستقیما به صفحه پلیت (صفحه بولت) یا شاسی نصب ، مونتاژ (شبکه) و ریگلاژ می شوند.

در مدل نمای کرتین وال مجددا با پروفیل هایی که فرم و نحوه ساخت آن دقیقا شبیه فریم لس می باشد ، فریم ها ساخته شده و روی لامل ها نصب می شوند.

نمای کرتین وال در کشورهای اروپایی و آمریکایی خواهان بسیاری دارد.

کرتین وال

 مشخصه و مزایای نمای کرتین وال: 

1- قابلیت نصب بازشو مخفی

2- فریم های ثابت مانند فریم لس مستقیما در محل خود پیچ نمی شوند.در این سیستم در هر فریم چند عدد نگهدارنده یا لقمه به صورت کشویی انداخته شده و فریم ها توسط این لقمه ها در جای خود پیچ می شوند.

 از آنجایی که لقمه ها در فریم ها قابلیت تکان خوردن دارند لذا در زمان زلزله ، توفان های شدید ، ناگونیا شدن لامل ها در هنگام لرزش و تغییر سایز در زمان انقباض و انبساط ، پنجره ها فضای کافی برای بازی و تکان خوردن دارند و فشاری به شیشه ها  وارد نمی شود.

3- نصب شیشه های دو جداره

4- دارای لاستیک جهت آب بندی ، هوا بندی

5- پروفیل های پنجره دارای یک لایه جنس عایق (پلی آمید) در وسط می باشد به طوری که بخش بیرونی و داخلی پنجره را جدا می کند به این ترتیب بهترین نوع سیستم  برای جلوگیری از انتقال گرما ، سرما و صوت به نام ترمال بریک معرفی می شود

6- عدم یا حداقل دید پروفیل آلومینیوم از سمت بیرونی نما

7- فرم  بازشوها به صورت کلنگی (بازویی) می باشد.

8- نمای ضد زلزله جهت اجرای ساختمان هایی با ارتفاع کم تا ارتفاع زیاد قابلیت اجرایی دارد

خبرنامه الکترونیکی

برای دریافت اطلاعات جدید انواع نما ایمیل خود را ارسال کنید

طرح زیبـا را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

اطلاعات تماس

دفتر فنی : 1717 2253-021
دفتر مرکزی : 4082 8846-021
تهران، پاسداران، میدان احتشامیه
خیابان راستوان شمالی، پلاک 30